Svartsjuka? NEJ man kan ALDRIG äga en annan människa.

Denna text är till er som tror sig äga en annan människa.. Ni stryper förhållandet, ni tar död på allt som finns.. sakta men säkert.. Den dagen ni tror er äga er partner är den dagen du har förlorat honom eller henne!

Du satte galler på mina fönster och lås på min dörr.

Och du tillät inget vara alls som det var förr.


Och du valde mina vänner. Valde nästan mina känslor.

Du förstod inte alls att kärlek måste ha sin frihet för att överleva.


Man kan äga.. äga guld och  silver

men inte en människa.

Man kan äga..äga guld och  silver

men inte en människa, inte en människas känslor.


Du ville ha mig för dig själv. Jag kände mig så fängslad

och din svartsjuka kvävde mig så att kärleken dog ut.


Och du ville nog bara väl men allting blev så fel.

Du förstod inte alls, att kärlek måste ha sin frihet

för att överleva.


Man kan äga..äga guld och  silver men inte en människa.

Man kan äga..äga guld och  silver

men inte en människa, inte en människas känslor.


 


















Kommentarer
Postat av: Marie

Kan inte annant än att hålla med i allt du skriver. Det har alltid funnits en annan före dig, i regel så har din partner haft ett liv innan man själv kom in i bilden och tål man inte det så ska man nog leva själv!



Svartsjuka och förnekelse att det funnits någon annan skapar bara ett större helvete för sig själv än för sin partner och somliga låter det gå ut över andra.. TRAGISKT

2009-04-11 @ 12:09:07
Postat av: Anna Kaagaard Kristensen

Sant, jag tycker att väldigt svartsjuka människor är jobbiga att änns ha att göra med.

2009-04-14 @ 23:47:04
URL: http://annakaagaardkristensen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0